Απρίλιος μήνας, ένας μήνας αφιερωμένος στην Τέχνη της Δημιουργίας για τον Ακροβάτη μας. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν επιθυμία μας μεγάλη ως καλλιτέχνες ήταν να γνωρίσουμε σημαντικούς καλλιτέχνες του ΚΕΠΕ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον πανέμορφο χώρο της Τέχνης. Είχαμε την χαρά και την τιμή να πάρουμε συνέντευξη από την καθηγήτρια Μουσικής Αλεξάνδρα Κόκκαλη και την καθηγήτρια Χορού Στέλλα Κουτρουμάνου. Μέσα από αυτή την συνέντευξη, την οποία οργάνωσε και εκτέλεσε η ακροβάτισσα και μαθήτρια Μαριτίνα Μυλωνά πήραμε μια σύντομα αλλά πολύ σημαντική ματιά στον δικό τους καλλιτεχνικό κόσμο και στον τρόπο που εκείνες βιώνουν την Τέχνη.
“Το podcast της μουσικής και του χορού, είναι το αγαπημένο μου μέχρι τώρα, χωρίς να μειώνω τους άλλους δασκάλους που έδωσαν εξίσου υπέροχες απαντήσεις και αυτοί. Απλά ο χορός, η μουσική, το καράτε και η γιόγκα σαν Μαριτίνα μου κάνουν ένα ιδιαίτερο κλικ. Γενικά στον ελεύθερο μου χρόνο, πιο συχνά ακούω μουσική και ασκώ κάποιο άθλημα. Δηλαδή κάνω γιόγκα , καράτε και χορό που τα αγαπώ όλα εξίσου. Νιώθω κι εγώ έτσι όταν χορεύω, σαν τη κα. Στέλλα”. – Μαριτίνα
Αναφερθήκαμε στον χορό ως ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής, ως έναν τρόπο να επικοινωνεί κανείς τα συναισθήματά του στον έξω κόσμο με πάθος, δημιουργικότητα και ελευθερία. Μάθαμε πως για να ξεκινήσεις τον χορό, ο οποίος πέρα από τέχνη δεν παύει να είναι και άθλημα, χρειάζεται πειθαρχία ώστε να ακολουθήσει η ανάπτυξη και εξέλιξη που ο καθένας επιθυμεί για τον εαυτό του. Γνωρίσαμε τον χορό ως κομμάτι της ιστορίας του κάθε πολιτισμού, ως έναν τρόπο επίδειξης κατορθωμάτων πολεμικών και μη και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως κάθε χορός κουβαλάει την δική του Ιστορία.
Εξηγήσαμε έπειτα την μουσική ως ένα μέσο που έρχεται για να περιγράψει την ψυχή του ανθρώπου, εκεί που δεν μπορούν οι λέξεις πλέον να περιγράψουν την πραγματικότητα. Μάθαμε πως η μουσική πέρα από ρυθμό, μελωδίες, στίχους είναι και όνειρα, συναισθήματα, ανεμελιά και ανάμνηση για έναν άνθρωπο, ανάμνηση της ζωής του. Μπορεί βέβαια να αποτελεί και σύντροφο, συνοδοιπόρο και φίλο στον άνθρωπο. Μιλήσαμε για τον άνθρωπο και την μουσική. Κάθε άνθρωπος έχει τη μουσική μέσα του και χρειάζεται κάποιον να εκμαιεύσει αυτή την εσωτερική του μουσικότητα. Η μουσική είναι πολύ σημαντική για τον άνθρωπο, είναι αποτέλεσμα ανάγκης για επικοινωνία σε κάθε πολιτισμό. Δεν είναι και τυχαίο ότι σε πολλούς αρχαίους πολιτισμούς, στην Αρχαία Ελλάδα, Παλαιστίνη, Αρχαία Κίνα, Ινδία η μουσική ήταν στην βασική τους εκπαίδευση. Σε αυτούς τους πολιτισμούς λοιπόν είναι αξιοθαύμαστο το ότι οι άνθρωποι αυτοί ανακάλυψαν έναν τρόπο με βάση ήχους και μελωδίες για να επικοινωνούν και έχει επηρεάσει την μουσική που ακούμε τώρα. Στην μουσική επίσης κάθε μουσικό όργανα κρύβει ένα μεγαλείο και μπροστά σε αυτό μονάχα δέος και θαυμασμό μπορεί κάποιος να νοιώσει. Γνωρίσαμε τα δύο είδη της μουσικής της Αρχαίας Ελλάδας, το πιο ευγενικό, λαμπερό και οργανωμένο Απολλώνιο Είδος και το πιο μεθυστικό Διονυσιακό Είδος και έτσι εισχωρήσαμε περισσότερο στην μουσική ιστορία της Ελλάδας! Αναφερθήκαμε επίσης στον μουσικοσυνθέτη Έννιο Μορικόνε και Βιβάλντι, ο οποίος τελευταίος μέσα από τις μελωδίες του έδειχνε την Φύση, τους ήχους της χρησιμοποιώντας, φυσικά όχι τυχαία, συγκεκριμένα όργανα που ανταποκρίνονταν σε συγκεκριμένους ήχους της φύσης ακόμη και στον αέρα. Τέλος ολοκληρώσαμε πως και στην Τέχνη αυτή της μουσική, χρειάζεται σκληρή δουλειά για να εξελιχθεί κάποιος. Κλείσαμε τονίζοντας πως σε οποιαδήποτε τέχνη δεν είναι μόνο το ταλέντο και η δεξιοτεχνία του που κάνουν κάποιον ξεχωριστό όσο η ικανότητά του να μπορέσει να αγγίξει, να συγκινήσει το κοινό του.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε αυτούς τους καλλιτέχνες που γνωρίσαμε μέσα από αυτή την συνέντευξη και μας μετέδωσαν απλόχερα τις γνώσεις τους για την Τέχνη που ο καθένας τους ακολουθεί. Ένα μεγάλο ευχαριστώ τέλος πρέπει να δοθεί στην Μαριτίνα Μυλωνά, μια επίδοξη δημοσιογράφο πέρα από καλλιτέχνη και ακροβάτισσα της εφημερίδας μας “Ο Ακροβάτης”. Θα κλείσουμε με ένα σημαντικό μήνυμα: “Κρατήστε σφιχτά την έμφυτη δημιουργικότητα που έχετε μέσα σας”
Από την συντακτική ομάδα της εφημερίδας “Ο Ακροβάτης”